Wat doen we?

Bedrijfsjournalistiek

Heb je een onderneming of organisatie, dan heb je verhalen. Nu moet je ze alleen nog vertellen. Waarom? Omdat je verhalen de impact van je aanpak, product of dienst tonen, waardoor ze van je lezer een klant of cliënt maken.

Hoe werken bedrijfsverhalen?

Hoe is je onderneming of organisatie ontstaan, hoe ga je om met je medewerkers, wat is je visie en vooral, wat zeggen je klanten of cliënten over je product of dienst?

Er zijn veel verhalen te vinden in een organisatie en ze hebben één groot voordeel: ze tonen de resultaten van je product of dienst en belichten je aanpak, kennis en expertise op een geloofwaardige manier. Daardoor zal een lezer meer vertrouwen en interesse krijgen in je bedrijf of organisatie, én zal hij sneller geneigd zijn om je product te kopen of een dienst af te nemen.

De vele voordelen van bedrijfsverhalen

Bedrijfsverhalen

• zijn altijd nieuw. Verhalen vervelen nooit en zijn altijd anders, ook al gaan ze over hetzelfde thema. Hoeveel verhalen zijn er niet geschreven over de liefde? Altijd hetzelfde en toch altijd anders. En we lezen die verhalen nog altijd even graag.

• zorgen voor een emotionele band omdat ze echte mensen tonen. Zo zal de lezer een band krijgen met je onderneming of organisatie.

• renderen. Uit onderzoek blijkt dat succesverhalen de verkoop aanzwengelen, zelfs meer dan video's.

• zijn geloofwaardig. Een authentiek verhaal overtuigt. Een lezer zal zich sneller identificeren met je verhalen dan met droge informatie of cijfers.

• prikkelen de verbeelding.

Waar gebruik je bedrijfsverhalen?

Je kunt je verhalen inzetten voor verschillende doelen: verkoop, communicatie, branding, content marketing, netwerking of beurzen. Bedrijfsverhalen kunnen dus nuttig zijn voor verschillende afdelingen: pr, communicatie, marketing, sales, hr, ...

Ghostwriting

Je wilt een boek schrijven, maar je vindt niet de tijd. Of je hebt al het materiaal (blogs, podcasts, artikels), maar je weet niet waar te beginnen. Samen schrijven we jouw verhaal en visie neer, in je eigen woorden en onder je eigen naam.

Eindredactie

Een foutloze tekst is nog geen vlotte tekst. Lange zinnen, te veel passief en vakjargon zorgen ervoor dat je boodschap op de achtergrond geraakt en je lezer afhaakt. We sturen je schrijfstijl bij en corrigeren spelling, woordgebruik, grammatica en interpunctie. Zo krijg je een tekst die je publiek ook leest.

Herschrijven

Je hebt al een tekst, maar sluit die wel aan bij je doelgroep? En wil je hem online of offline gebruiken? Een webtekst of bericht op sociale media heeft een andere structuur en stijl nodig dan een jaarverslag of magazine. We herschrijven je tekst en zorgen ervoor dat je klant hem wil lezen, ook digitaal.

Een uitgebreid interview, een nieuw jaarverslag of liever een fris personeelsmagazine? Elk teksttype vraagt specifieke schrijftechnieken. En die beheersen we tot in de puntjes.


Onze aanpak

BEDRIJFSJOURNALISTIEK
 
1. Briefing en advies
In een (telefonisch) gesprek luisteren we naar je vragen en ideeën. We bakenen de opdracht verder af en verdiepen ons in je waarden, doel en doelgroep. Een goede tekst begint met een grondige briefing.

2. Schrijven

Interviewen kan op locatie of online. Als je nog onvoldoende informatie hebt over de opdracht, kunnen we eerst verdere research doen. 

3. Gratis correctieronde

We bezorgen je de tekst binnen de gevraagde deadline. Heb je nog opmerkingen of aanvullingen? Die verwerken we gratis tot je helemaal tevreden bent over het resultaat. Je krijgt ook het copyright van de teksten.

GHOSTWRITING
De tijd voor een ghostwriting-project hangt af van je vraag en je beschikbaarheid. We doorlopen altijd volgende stappen:
 
1. Na een intakegesprek verzamelen we het materiaal dat je al voorhanden hebt en maken we een inhoudstafel.

2. Je geeft feedback op elk hoofdstuk. We voorzien twee correctierondes.

3. Tijdens het schrijfproces hebben we regelmatig overleg via Zoom om de voortgang te bespreken en verdere vragen te beantwoorden.